Tuesday, October 02, 2007

Birthday coincidence

Listening to Brad Mehldau this morning ("How Long Has This Been Going On?" from Art of the Trio, Volume 5: Progression), with Larry Grenadier and Jorge Rossy. I'm looking forward to his solo concert in Basel on October 26.

Last.fm is tracking what I listen to, and I was trying to fix something with the last.fm window, and I noticed that Mehldau was born on August 23, 1970—not the same year as me, but the same day.

Meaningless, of course, but no less touching in its own peculiar way.

"Im Verlauf meiner weiteren Beschäftigung mit den Skizzenbüchern und dem Leben Turners bin ich dann auf die an sich völlig bedeutungslose, mich aber nichtsdestoweniger eigenartig berührende Tatsache gestoßen, dass er, Turner, im Jahr 1798, auf einer Landfahrt durch Wales, auch an der Mündung des Mawddach gewesen ist und dass er zu jener Zeit genauso alt war wie ich bei dem Begräbnis von Cutiau." (W. G. Sebald, Austerlitz)

No comments: